En sak som irriterar mig

Idag är det någonting som har stört mig nästan hela dagen, har inte lyckats få ur det ur huvudet.
Det handlar om hästskit faktiskt, ja, jag vet.
Det hela började med att jag gick ute & mötte en ryttare som red på sin(?) häst, allting lugnt så länge, men så stannade hästen en bit framför mig & sket mitt ivägen där jag skulle gå, & ryttaren bara red vidare efter det, men hallå!?
Ska det verkligen vara så tänkte ju jag såklart,
Man måste ju plocka upp efter sina hundar?
Borde man inte behöva göra det efter sin häst då?
Är det verkligen normalt att bara låta det ligga kvar där på marken? Ja, det är nog det har jag insett nu.
Efter det har tankarna bara fortsatt,
jag såg hästskit överallt!
Jag har alltid stört mig på det, hela mitt liv har jag fått gått runt dom där himla högarna eller cyklat runt för att undvika att köra rätt i skiten,
hur irriterande är inte det?
Mendet var faktiskt först idag som jag insåg vad som verkligen hade hänt när det ligger hästskit på vägen,
har alltid tänkt att det bara är där, typ som att det växer upp från vägen, men så är det ju inte, det är en ryttare som är alldeles för lat för att ta upp skiten efter sig.
Det är väll samma sak som att skräpa ner, tänk om alla skulle kasta saker på marken bara för att "nämen, det är okej, alla andra gör det!".
Så himla irriterande , nästa gång jag är vittne till något liknande ska jag be ryttaren att plocka upp efter sig...
Uch,
nej,
Hästskit?
Nej tack!

0 Kommentarer &hearts:


Kommentera inlägget här:

-Stå för din åsikt!
-kommentaren loggas med din ip-adress.
-Jag accepterar inte reklam.
-Olaga hot och/eller förtal kan komma att anmälas.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback