Avslutad amning

Slutade amma Hampus förra veckan, ammade honom heltid i ca 4 månader sedan deltid tills han blev 5 & ½ månad ungefär, efter det så blev han ännu mer intresserad av mat & intresserade sig endast för bröstet någon enstaka gång då & då, så det har väll blivit ca 3 gånger i veckan efter det.
Jag är väldigt glad att jag har kunnat amma Hampus så länge som jag har kunnat!
När jag var gravid så trodde jag att amning inte var något svårt, jag trodde att det var enkelt & fungerade för alla, nu vet jag att så inte är fallet.
Det har krånglat för mig också då & då men för det mesta har det fungerat bra,
nästa gång kanske jag inte har lika tur, det är ju inte självklart att det fungerar som det ska.
Att sluta var helt på Hampus villkor, jag kan lova att det var lättare för honom än för mig,
Men han var redo att sluta & då fick jag också vara det,
jag kan ju inte tvinga honom att ta bröstet om han hellre vill ha riktig mat.


1 Kommentarer &hearts:

Postat av: En mamma

Tänkte bara säga att du är en fantastisk mamma :)

Fler unga borde ta efter dig, du skapar mer positiva tankar om yngre föräldrar :)

Kram till er <3

2011-05-14 @ 23:06:51

Kommentera inlägget här:

-Stå för din åsikt!
-kommentaren loggas med din ip-adress.
-Jag accepterar inte reklam.
-Olaga hot och/eller förtal kan komma att anmälas.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback